Bezoek aan Cheetah's Rock

Zanzibar  •
We gaan naar Cheetah’s Rock! Die droom had Anne 2,5 jaar geleden al, toen we voor het eerst plannen maakten voor een trip naar Tanzania. Cheetah’s Rock is een Wildlife conservaat, begonnen met een klein meisje dat als kind gewonde vogeltjes, egeltjes en kittens mee naar huis sleepte, en uitgegroeid...

Tot rust gekomen in Zanzibar

Sea Sun Long slow walk along the beach Small crabs running before our feet, jumping in small holes Smoothie Massage The sea coming closer Cuddle-Cat Book Rest The music of the waves Repeat some of the above

Aangekomen in Zanzibar

Dar es Salaam  •
We trekken naar Zanzibar! Vroeg opstaan en ontbijten, en dan komt de taxi ons oppikken naar de luchthaven. In de lodge moeten we ons verblijf en eten nog betalen, en blijkbaar ook de taxi. Betalen met kaart kan daar niet, dus we grabbelen onze cash tesamen. We komen net 1000 Tanzaniaanse Shilling te...

Aangekomen bij de Kikuletwa Hotsprings

Lushoto  •
Vandaag zijn we terug onder ons twee. Door de verandering van plan hebben we eigenlijk een lege dag vandaag. We zouden aanvankelijk terugrijden naar Dar Es Salaam, maar die lange autoritten vandaag en morgen zijn ons dus bespaard. In het heengaan wilden we de Kikuletwa Hotsprings bezoeken, maar door...

Aangekomen in Manyara National Parc

Shangarai  •
Ik word wakker om 5u, ik voel me een ander mens. Ik slaap door tot 8u. Halleluja; wat een verschil! Het hoestje is niet helemaal verdwenen, maar de pijn op m’n longen is helemaal gekild door meer dan 12u slaap. We vertrekken op de laatste dag van onze safari. Ik boekte ondertussen een vlucht naar Za...

Aangekomen in de Ngorongoro Crater

Mto wa Mbu  •
We bezoeken de Ngorongoro Crater! Opstaan om 5u, ontbijt om 5.30u, vertrek om 6u. Het idee is om aan de krater te zijn vlak na zonsopkomst, dan zijn de dieren het meest actief. Ik voel het al bij het opstaan; dit wordt een lastige dag. Ik sukkel al een paar dagen met een milde verkoudheid, en ik vre...

Aangekomen in Tarangire National Parc

Kwa Kuchinia  •
We gaan op safari! De start van de dag is rommelig. We worden opgepikt, het voelt alsof we van driver naar driver worden gebracht. Tussendoor brengen ze me bij ‘de manager’, één of ander snotjong aan wie ik het resterende bedrag voor de safari moet betalen. En dan plots worden we verenigd met een gr...

Aangekomen in Arusha

Arusha  •
We zijn aangekomen in Arusha. Onze autorit vandaag was een stuk minder ver, maar de kilometers hier zijn toch wel stevig, dus we zijn er een beetje realistischer aan begonnen dan gisteren. Strikt genomen mag Anne niet rijden (je moet 21+ zijn voor een huurauto), maar het mannnetje van de car rental...

Aangekomen in Same

Same  •
Nog op de valreep, want onze oogjes vallen toe. Ik weet niet goed of ik vandaag een rustige of een drukke dag moet noemen. Er was enerzijds veel rust, veel zen en veel harmonie, maar we zijn wel doodop van het rondtrekken en de vele indrukken. Het was een hele autodag vandaag, onze rit van Bagamoyo...

Aangekomen in Bagamoyo

Bagamoyo  •
We zijn aangekomen in Bagamoyo. Man, wat een avontuur. De combinatie van de verlate vlucht uit Istanbul, de controle van de Coronacertificaten, de identiteitscontrole én dan het verlies van onze bagage zorgden ervoor dat we om 6u 's morgens totaal verdwaasd nog op de luchthaven ronddoolden. Gelukkig...

Istanbul

Istanbul  •
We hebben niet veel tijd in Istanbul, maar gelukkig zijn we niet de eersten in deze situatie. Kijk wat je allemaal in 6u kan doen! https://www.thebarefootnomad.com/europe/how-to-do-istanbul-in-six-hours/ Ons plan: The Blue Mosque Hagia Sophia Basilica Cistern Grand Bazaar Spice market

Zanzibar!

Zanzibar  •
Na al dat heen en weer gerij, is het tijd voor Rust. Zanzibar, met z'n palmbomen en hagelwitte stranden! We bezoeken Cheetah's rock , om met cheeta's te knuffelen, Stone Town om cultuur op te snuiven, boeken een spice tour , en gaan snorkelen, duiken, scooteren, wandelen, zwemmen, lezen, luieren,......

Laatste dag van onze safari

Shangarai  •
Vandaag rusten we uit bij Lake Manyara. We keren terug naar Arusha, en slapen in het heerlijke Banana Farm Eco Hostel.

We trekken verder op safari!

Mto wa Mbu  •
Dag 2 van onze safari. Vandaag bezoeken we de Ngorongoro crater.

We gaan op safari!

Kwa Kuchinia  •
Jaaaa, we trekken eindelijk op 3-daagse safari. Het verloop van deze safari kan je hier lezen. Vandaag; het Tarangire National Park.

Van Same naar Arusha

Arusha  •
We rijden van Same naar Arusha, en houden een tussenstop bij de Kikuletwa Hotsprings , om af te koelen. We overnachten in Arusha, in het vriendelijke Savannah House

Van Bagamoyo naar Same

Same  •
We rijden van Bagamoyo naar Same, langs de Usambara Mountains, en door Lushoto. We slapen in Johnsons Villas , in het stadje Same.

Overnachten in Bagamoyo

Bagamoyo  •
Bagamoyo is een klein kuststadje. Daar verblijven we in de Firefly Boutique Lodge , een klein paradijsje.